- 
Historia polityczna państw włoskich (od XVI do drugiej połowy XIX w.) oraz zjednoczonych Włoch (od drugiej połowy XIX wieku do czasów współczesnych) 
 
- 
Historia myśli politycznej ze szczególnym uwzględnieniem dziejów włoskiej myśli historyczno-politycznej (od epoki nowożytnej do współczesnej) 
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Rola jednostki w dziejach
 
- Wizje bohaterów dziejów polskich i powszechnych w edukacji historycznej oraz popularyzacja dziejów
 
- Kształtowanie tożsamości i świadomości narodowej, historycznej oraz społecznej Polaków przez edukację historyczną i inne procedury upowszechniania wiedzy o przeszłości w okresie od XIX do XXI wieku
 
- Doskonalenie procesu nauczania historii
 
- Metodologia historii i historiografia
 
- Dzieje komunizmu w Polsce Ludowej
 
- Dzieje i praktyka dydaktyki historii, propozycje jej unowocześnienia, organizacja nauczania w Polsce po II wojnie światowej – do współczesności, w tym edukacja domowa, a także nauczanie wiedzy o społeczeństwie po 1945 roku w Polsce
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Najnowsza historia Polski,
 
- Dzieje komunizmu w Polsce Ludowej,
 
- Powojenne dzieje Krakowa,
 
- Historia Nowej Huty,
 
- Propaganda okresu komunizmu w Polsce ludowej,
 
- Historia kobiet,
 
- Dydaktyka historii i wos,
 
- Przemiany w edukacji historycznej i społecznej.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Powstanie listopadowe i Wielka Emigracja
 
- Księstwo Warszawskie
 
- Dzieje Polaków w świecie (szczególnie Bliski Wschód)
 
- Problematyka przymusowych migracji Polaków w XIX i XX wieku
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Dzieje Żydów/Izraela w starożytności
 
- Dzieje chrześcijaństwa/judaizmu w epoce starożytnej
 
- Antyczna numizmatyka
 
- Historia Cesarstwa Rzymskiego
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia kultury polskiej na tle europejskim od końca XVIII do połowy wieku XX
 
- Przemiany w edukacji i szkolnictwie polskim od końca XVIII do połowy wieku XX
 
- Historia kobiet
 
- Historia rodziny, dziecka i dzieciństwa
 
- Biografistyka
 
- Wychowanie estetyczne i kształcenie artystyczne w wieku XIX i XX
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia nowożytna Polski i Śląska
 
- Historia wyznań i Kościołów na Śląsku
 
- Konwersje żydowskie na Śląsku
 
- Testamenty nowożytnego duchowieństwa śląskiego
 
- Edytorstwo źródeł nowożytnych
 
- Kancelarie i archiwa kościelne: dzieje instytucji procesy aktotwórcze, stan zachowania zasobów edukacja archiwistów kościelnych
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia wojen morskich i morskiej sztuki wojennej w XIX i XX w.
 
- Historia wojskowa (Polski i powszechna) od połowy XIX do XX w.
 
- Biografistyka morska w XIX i XX w.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia nowożytna XVI-XVIII wiek:
 
- Historia społeczna,
 
- Historia mentalności,
 
- Społeczeństwo czasów saskich,
 
- Historia rodziny w epoce nowożytnej,
 
- Kobieta w epoce nowożytnej,
 
- Biografistyka nowożytna,
 
- Tanatologia,
 
- Historia i funkcjonowanie dworów w epoce nowożytnej.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia Polski 1914-1945
 
- Irredenta polska XIX/XX w.
 
- Dzieje obozu piłsudczykowskiego
 
- Historia „Kultury” i jej środowiska
 
- Historia Krakowa w XX w.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Metodologia historii,
 
- Studia nad pamięcią,
 
- (Auto)biografistyka,
 
- Historia mówiona,
 
- Antropologia historyczna,
 
- Historia wizualna,
 
- Diaspora ukraińska na świecie,
 
- Społeczność ukraińska w II RP,
 
- Imperium Rosyjskie w XIX w.,
 
- Polskie ziemiaństwo i arystokracja na Ziemiach Zabranych,
 
- Historia kobiet w XIX w.,
 
- Polski Sybir w XIX w.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia kuchni i wyżywienia
 
- Wczesne angielskie i irlandzkie książki kucharskie
 
- Historia społeczna Anglii i Irlandii epoki nowożytnej
 
- Dwór arystokratyczny w Anglii w okresie Tudorów
 
- Historia oświaty i wychowania na Wyspach Brytyjskich
 
- Historia medycyny
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
-  History of culture and mentality 17th-18th century
 
- Historical anthropology
 
- Women’s history
 
- History of the family and childhood in the modern era
 
- Funerary culture in the First Polish Republic
 
- Court and patronage in the 18th century
 
- Historical and cultural education
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia Polski XIX wieku,
 
- Dzieje społeczno-gospodarcze Galicji,
 
- Historia społeczno-gospodarcza Austrii oraz Austro-Węgier w XIX i na początku XX wieku,
 
- Historia miast galicyjskich (1772-1918),
 
- Historia regionalna,
 
- Dzieje Lwowa w latach 1772-1939
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- historia średniowieczna i nowożytna
 
- dzieje miast
 
- historia Krakowa
 
- geografia historyczna
 
- dzieje kartografii
 
- genealogia szlachecka i mieszczańska
 
- dzieje osadnictwa
 
- historia lokalna i regionalna
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia nowożytna (XVI-XVIII wiek)
 
- Historia kultury materialnej w dobie nowożytnej
 
- Przemiany społeczne i kulturowe doby nowożytnej
 
- Biznesowe wykorzystanie dziedzictwa kulturowego
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia społeczna i historia mentalności XVII-XVIII wieku
 
- Społeczeństwo czasów saskich
 
- Historia rodziny i kobiety w epoce nowożytnej
 
- Biografistyka nowożytna
 
- Testamentologia
 
- Historia i kultura domów
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia średniowiecza, szczególnie społeczeństwo
 
- Kościół, zakony, kult świętych
 
- Dzieje Krakowa, dzieje Miechowa
 
- Budownictwo organowe i organiści
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia i kultura Niemców w Galicji i w Małopolsce w XIX i XX w.
 
- Stosunki polsko-niemieckie i polsko-austriackie
 
- Akulturacja i asymilacja rodzin pochodzenia niemieckiego w Galicji
 
- Genealogia
 
- Biografistyka
 
- Dzieje mniejszości niemieckiej w Małopolsce w latach 1918–1939
 
- Niemcy – Volksdeutsche w okupowanym Krakowie i dystrykcie krakowskim 1939–1945
 
- Losy volksdeutschów z byłego dystryktu krakowskiego po 1945 roku
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Polityka pamięci/historyczna (szczególnie w relacjach międzynarodowych)
 
- Historia wojskowa od poł. XIX do XXI w. (Polski i powszechna)
 
- konflikty zbrojne
 
- Ewolucja sztuki wojennej, organizacja sił zbrojnych, wojsko i społeczeństwo
 
- Historia Niemiec i Austrii od połowy XIX w.
 
- Historia stosunków polsko-niemieckich i polsko-austriackich od poł. XIX w.
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Historia i kultura Żydów w XIX i XX wieku
 
- Stosunki polsko-żydowskie
 
- Historia współczesnego Izraela
 
- Stosunki polsko-izraelskie
 
- Historia Galicji (zwłaszcza Lwowa i Krakowa)
 
- Historia elit i wolnomularstwa, historia idei
 
- Historia komunikacji społecznej i źródłoznawstwo
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Stosunki polsko-niemieckie po 1945
 
- powojenna historia ziem zachodnich i północnych Polski
 
- historia Niemiec po II wojnie światowej
 
- najnowsza historia Polski
 
-  Dzieje Europy Środkowej
 
 
 
         
       | 
			
		
			
				      
        
          
          
- Najnowsza historia Żydów.
 
- Stosunki polsko-żydowskie w XX wieku.
 
- Holokaust i inne zbrodnie ludobójstwa XX wieku.
 
- Niemieckie nazistowskie obozy koncentracyjne i zagłady.
 
- Zmiany w pamięci o II wojnie światowej w okresie komunizmu.
 
- Auschwitz i Holokaust w pamięci i edukacji historycznej.
 
 
 
         
       |